Z A P I S N I K
sa 89. sedniceUpravnog odbora Nacionalne asocijacije špediterskih društava i agenata P.U. “ Transport i logistika”, Beograd, održane dana 28.03.2018. godine u Beogradu, Belička 13, sa početkom u 15,30 časova.
Sednici prisustvuju:
- Slavoljub Jevtić, predsednik UO
- Goran Đorđević, zamenik predsednika
- Ružica Uzelac
- Saša Radosavljević
- Tomislav Milošević
- Nemanja Živanović, članovi UO.
Pisanu saglasnost za zastupanje dali su:
- Vesna Jovanović da je zastupa Slavoljub Jevtić
- Ljubiša Karalić da ga zastupa Saša Radosavljević
- Vukan Vujačić da ga zastupa Goran Djordjević.
Sednici prisustvuju i Ljubomir Lazarević, predsednik Skupštine, Veljko Premate, po pozivu i Nenad Knežević, gost po najavi.
Na predlog predsednika Asocijacije je konstatovano da postoji kvorum i da su se stekli uslovi za rad i odlučivanje.
Sednicom predsedava Slavoljub Jevtić, predsednik Asocijacije
Za sednicu je predložen sledeći:
DNEVNI RED
- Usvajanje dnevnog reda
- Usvajanje zapisnika sa 88. sednice UO
- Stanje članstva i finansija
- Opšti uslovi poslovanja špeditera Srbije
- Odnosi sa Upravom carina,
- Akademija NA
- Skupština NA
- Razno
Ad.1.
Predloženi dnevni red je, uz taksativno odredjenje tema za razmatranje i odlučivanje za tačku 8-RAZNO, usvojen jednoglasno.
Ad.2.
Zapisnik sa 88.sednice Upravnog odbora, koji je blagovremeno dostavljen svim članovima Upravnog odbora, usvojen je jednoglasno.
Ad.3.
Izveštaj o stanju članstva podneo je predsednik NA, uz napomenu da je pristupnicu – zahtev za prijem u članstvo Nacionalne asocijacije podnela kompanija ALTI LOGISTIKA, za čiji prijem se u elektronskoj formi već izjasnila većina članova UO, kao i da je članovima UO na uvid dostavljen Izveštaj ostanju članstva i finansija.
Konststovano je I stabilno stanje finansija i reletivno redovna uplata članarina.
Na osnovu svega iznetog, Upravni odbor je jednoglasno doneo sledeću:
O D L U K U
- Prihvata se Izveštaj o stanju članstva i finansija,
- Konstatuje se prijem u punopravno članstvo kompanije ALTI LOGISTIKA iz Beograda.
Ad.4.
Izveštaj o trenutnom stanju započetih procedura u Privrednoj komori Srbije u vezi sa razmatranjem I usvajanjem teksta Opštih uslova poslovanja špeditera Srbije podneli su Goran Đorđević, u svojstvu predsednika Odboraza špediciju i logistiku PKS i Slavoljub Jevtić u svojstvu predsednika NA I člana Odbora I Radne grupe koja je izradila inicijalni tekst Opštih uslova.
Predočeno je da je nakon početnih teškoća (kvorum) I konstatovanja odredjenih primedbi u smislu zakonske osnovanosti nekih od rešenja/normi, formirana KOMISIJA PRIVREDNE KOMORE SRBIJE u kojoj će, pored dva člana PKS ( iz pravne službe) biti I članovi Odbora, i to mahom predstavnici kompanija članica NA (Goran Djordjević, Slavoljub Jevtić, Vukan Vujačić, Slobodan Brkić-Milšped, Branislav Baćović-Transportšped ), uz napomenu da se očekuje da Komisija u kraćem vremenskom roku preda NACRT ili PREDLOG sa predlogom za usvajanje po propisanoj proceduri.
Ad.5.
Izveštaj o razgovorima sa Upravom carina podneo je Slavoljub Jevtić, predsednik NA, u kojem je naglašeno da su pripremni razgovori obavljeni, da je konstatovana potreba jačanja saradnje i jačanja sastava mešovite/paritetne Radne grupe UC-NA, tako da ubuduće sastancima ispred UC prisustvuje i pomoćnik direktora, gđa Snežana Karanović. Takođe, zbog nemogućnosti usaglašavanja termina, konačni sastanak se očekuje do sredine aprila o.g.
Naglašeno je i da se na sastanku očekuje i prisustvo pomoćnika direktora za finansije i pravne posloveUC, g-đe Sofije Radulović, sa ciljem razjašnjenja sudbine pojedinih naših inicijativa i osnovanosti i celishodnosti njihovih sadržaja i sudbine.
U nastavku je posebno apostrofiran RASPIS Uprave carina koje se tiče kašnjenja u prispeću ili neprispeća robe u ostavljenom roku, a u smislu njegove usaglašenosti sa INICIJATIVOM Nacionalne asocijacije i njegovim mogućim posledicama. Kao gost sednice, predstavnik zainteresovane kompanije “Transprom”, g-din Nenad Knežević, Inače i jedan od koinicijatora našeg zahteva, ukazao je na moguća tumačenja i moguće štetne posledice rešenja iz citiranog RASPISA (u odnosu na do skoro važeći propis), o čemu se otvorila diskusija, u nekim momentima i sa disonantnim tumačenjima. Utvrđeno je da je RASPIS donet po osnovu slične inicijative Poslovnog udruženja drumskih prevoznika iz Kraljeva, a ne naše, i dogovoreno da se NASTAVI sa inistitiranjem da se NOVI RASPIS doradi u smislu naše inicijative, za šta postoji osnov i za šta se očekuje razumevanje nadležnih u UC.
Posebno je razmatrano i pitanje EVIDENTIRANJA KONTENERA, počev od inicijative Nacionalne asocijacije od pre više od dve godine, pa dopisa Uprave carina upućenog PKS i odgovora iz PKS, sa ocenom da je odgovor PKS neobrazložen i dat sa pozivom na izneto mišljenje PRIVREDE, koje od Odbora NIJE ZATRAŽENO, dakle odgovor PKS dat je paušalno, proizvoljno pa i netačno.
Zaključeno je da se inicira PONOVNO POKRETANJE pitanja evidencije kontenera u okvirima ODBORA sa predlogom uskladjenim sa našom pređašnjom inicijativom. Nakon dobijenog stava ODBORA (referentnog predstavnika PRIVREDE) Upravi carina uputiti novi dopis sa (očekivano) novim stavom po tom pitanju.
Ad.6.
O detaljima izvršenih radnji na pripremi za početak rada Akademije NA, uz potvrdu ispravnosti i celishodnosti svih ranije donetih odluka, izvestio je Slavoljub Jevtić, na osnovu čega je Upravni odbor jdnoglasno doneo sledeću:
O D L U K U
- Prihvata se Izveštaj o aktivnostima za početak rada Akademije NA,
- Početak rada i predavanja Akademije zakazan je za 24.03.2018.godine,
- Cena NASTAVE utvrđuje se u iznosu od 48.000 dinara po polazniku,
- Usvaja se tekst tipskog Ugovora o delu za predavače i druge izvršioce posla (tekst ugovora čini sastavni deo ovog zapisnika),
- Cena časa za grupe do 20 polaznika utvrdjuje se u iznosu od 15 Eura u dinarskoj protivvrednosti, neto,
- Cena časa za grupe preko 20 polaznika utvrdjuje se u iznosu od 20 Eura u dinarskoj protivvrednosti, neto,
- Cena časa za grupe preko 30 polaznika utvrdjuje se u iznosu od 25 Eura u dinarskoj protivvrednosti, neto,
- Utvrđuje se tekst OBRASCA PRIJAVE za pohađanje predavanja (koji čini sastavni deo ovog zapisnika)
- Mesto održavanja predavanja, časova utvrdiće se naknadno.
- Za drugu i naredne nastave ustanoviti popuste za polaznike zaposlene u kompanijama članicama NA.
- Posebno je razmotrena mogućnost podnošenja inicijative za izmene i dopune, ali i tumačenje, odredbi Pravilnika u smislu promene i/ili preciziranja uslova propisanih za pohadjanje nastave i polaganje ispita za dobijanje LICENCE, sa posebnim akcentom na njihovo RAZDVAJANJE i ukidanje obaveze radnog iskustva, (sadašnja obaveza da polaznik mora biti zaposlen najamnje 6 meseci) , o čemu će odluka biti doneta nakon potebnih konsultacija.
Ad.7.
Na osnovu izlaganja predsednika NA i predočenih čnjenica, Upravni odbor je jednoglasno doneo sledeću:
O D L U K U
- Naredna Skupština Nacionalne asocijacije biće održana dana 24.05.2018.godine u salama hotela IN, a sa početkom u 10 časova.
- Detaljni hodogram sednice biće razmotren na narednoj sednici UO,
- Za izbor jedne od ponuda menija hotela IN ovlašćuje se Izvršni odbor,
- U drugom delu sednice, u „pomoćnoj“ sali, poslovnim partnerima NA ponuditi organizaciju B2B sastanaka sa članicama,
- Generalnom sponzoru sednice (minimalni iznos je 100.000 dinara) omogućiti kraće (max 5 minuta) obraćanje delegatima i gostima sednice,
Ad.8.
- Prihvata se Izveštaj predsednika NA o prisustvu konferenciji TIL 2018.,
- Ponoviti informaciju i poziv za prisustvo KONGRESU ŠPEDITERA, 12-14.04. 2018., Portorož, R.Slovenija.
- UO je saglasan da kopiju prevoda sajta uradi kompanija Infokod koja je i adminstrator sajta i u tom smislu donosi
O D L U K U
a. Odborava se uplata sredstava za kopiju prevoda sajta u iznosu od 15.000 dinara + PDV, odnosno u ukupnom iznosu od 18.000 dinara.
4. Odlučeno je da se posredstvom komore „Međunarodni transport i logistika“ zatraži sastanak svih privatnih komora kako bi se definisali zajednički zahtevi prema nadležnim državnim organima u smislu izjednačavanja prava i obaveza komora.
Zapisnik sačinio, | Predsednik NA, |
Veljko Premate | Slavoljub Jevtić |