Z A P I S N I K
Sa 112. sednice Upravnog odbora Nacionalne asocijacije špediterskih društava i agenata P.U.“ Transport i logistika”, Beograd, održane u formi elektronske sednice, korišćenjem audio-video programa ZOOM, dana 18.02.2021. godine sa moderatorom u Beogradu, sa početkom u 11,00 časova.
U radu sednice učestvovali su:
1. Slavoljub Jevtić, predsednik,
2. Goran Đordjević,
3. Tomislav Milošević,
4. Saša Radosavljević,
5. Nemanja Živanović,
dok su odsustvo opravdali i ovlašćenje za zastupanje i odlučivanje Slavoljubu Jeftiću dali Predrag Stojanović, Ljubiša Karalić i Vladimir Lekić, a Goranu Đorđeviću Vukan Vujačić.
U radu sednice učestvovao je i Veljko Premate, po pozivu.
Na predlog predsednika Asocijacije, koji je u novim uslovima i moderator sednice, konstatovano je da su se, shodno Statutu, stekli uslovi za rad i odlučivanje. Sednicom predsedava Slavoljub Jevtić, predsednik Asocijacije. Za sednicu je predložen sledeći
D N E V N I R E D
1. USVAJANJE PREDLOŽENOG DNEVNOG REDA,
2. USVAJANJE ZAPISNIKA SA 111. SEDNICE UO,
3. STANJE ČLANSTVA I FINANSIJA,
4. AKADEMIJA NA,
5. INICIJATIVE I SARADNJA SA DRŽAVNIM ORGANIMA,
6. IZVEŠTAJ O RADU NA ZA 2020.GODINU,
7. PLANA RADA NA ZA 2021.GODINU,
8. RAZNO
Pre prelaska na DNEVNI RED predsednik NA je do u detalje podsetio članove UO o pravilima rada elektronske sednice Upravnog odbora, USVOJENIM NA 110.sednici UO.
Ad.1.
Predloženi dnevni red je, uz taksativno odredjenje tema za razmatranje i odlučivanje za tačku 8. RAZNO, usvojen jednoglasno.
Ad.2.
Zapisnik sa 111. sednice Upravnog odbora usvojen je jednoglasno, bez primedbi.
Ad.3.
O stanju članstva i finansija članove UO je izvestio predsednika NA, ponovo istakavši da je deo duga po osnovu članarine, konstatovan na prethodnoj sednici, smanjen a kao posledica ponovnog slanja niza dopisa koji su dužnicima upućeni iz kancelarije NA i telefonskih poziva, ali da i dalje ima dužnika sa većim dugovanjima.
Izveštaj o stanju finansije usvojen je jednoglasno i čini sastavni deo ovog zapisnika.
Članovi UO su informisani da je, u skladu sa Odlukom sa prethodne sednice UO a u vezi sa Izveštajem za 2020.godinu, odnosno odlaganjem odlučivanja za ovu sednicu, predsednik NA u saradnji sa angažovanom Agencijom obradio i razložio finansijsko/poslovne podatke NA za 2020.godine i naložio izradu konačnog dokumenta koji je članovima UO predočen.
Na osnovu svega iznetog, UO je jednoglasno doneo sledeću
O D L U K U
1. Prihvata se Izveštaj o Izvršenju finansijskog plana NA za 2020.godinu i prosleđuje Nadzornom odboru i Skupštini sa predlogom za usvajanje,
2. Predsednik NA ovlašćen je za potpisivanje, sprovodjenje daljih procedura i predaju Izveštaja nadležnim organima,
3. Izveštaj o stanju finansija čini sastavni deo ovog zapisnika.
Ad.4.
O najnovijim dogadjanjima u vezi sa radom NA, odnosno organizacijom i sprovodjenjem tekuće OBUKE, detaljno je izvestio peredsednik NA.
Posebno je naglašeno da je UC svojhom odlukom da se ispit održi početkom februara, a koja je objavljena na VEB SAJTU UC dana 25.01.2021.godine i u kojoj je naglašeno da je rok za prijavu za ispit ISTEKAO 15.01.2021.godine, dakle deset dana PRE dana objavljivanja ove informacije, dovela NA u vrlo nezgodnu situaciju, posebno imajući u vidu tajming nastave prilagodjen očekivanom datumu predstojećih ispita. U vezi sa tim namera je bila da se pisanim putem uputi PROTEST UC, ali je nakon razgovora i konsultacija sa relevantnim predstavnicima MFIN, odlučeno da se sa protestom sačeka do konačnog kadrovskog rešenja u UC-a.
Nezavisno od svega iznetog, a u očekivanju moguće odluke UC o novom ispitnom roku, predloženo je organizovanje NOVOG MODULA, obuke sa planiranim početkom krajem MARTA ili početkom APRILA 2021. Za organizaciju i neophodne pripremu ovlašćuje se predsednik NA.
Takodje, istaknuti su i odredjeni problem u toku same OBUKE, uglavnom tehničke prirode. Ali i činjenica da se polaznici ne pridržavaju u svemu datih uputstava u smislu da bez saglasnosti NA I AUTORA materijala za obuke, dozvoljavaju licima koja se nisu prijavila za obuku da prisustvuju On-Line predavnjima.
Budući da NI JEDNA DO SADA održana OBUKA nije bila istovetna prethodnima, bilo je vrlo lako uočiti ovu okolnost po odgovorima koji su na ispitima bili davani, koji su se bazirali na informacijama koje nisu prezentovane na obuci koja je ispitu neposredno prethodila. Budući da je identifikacija prekršioca ustanovljenih pravila još uvek u toku (svedena na tri moguća) odlučeno je da se pisana reakcija po ovom osnovu do daljeg ne sprovodi.
Posebna pažnja na sednici je posvećena ORGANIZACIJI I PLANIRANOM SPROVODJENJU dodatnih oblika i vidova EDUKACIJE, uključiv i ideju o dodatnoj REGISTRACIJI pri Ministarstvu prosvete za poslove OBRAZOVANJA (odraslih), u kom smislu su obavljene posebne konsultacije. Opcije su obavljanje dodatnih delatnosti u okvirima NA i/ili organizovanjem/registracijom posebnog PRAVNOG LICA čiji bi (su)osnivač bila NA. Odluka o modalitetu i vremenu sprovodjenje biće doneta na jednoj od narednih sednica UO.
Predsednik NA je članovima UO predložio TEME I KALENDAR planiranih WEB-inara za 2021. godinu i to one u samostalnoj izvedbi NA i one koji su planirani u saradnji sa predstavnicima Ministarstva finansija.
Razmotrena je i opcija organizovanja nastupa NA na društvenim mrežama (najave, prezentacije, stručni osvrti I tsl.).
Na osnovu svega iznetog, Upravni odbor je jednoglasno doneo sledeću
O D L U K U
1.Usvaja se Izveštaj predsednika NA o organizaciji OBUKE,
2.Izvršiti pripreme za eventaualnu novu OBUKU sa orijantacionim početkom krajem MARTA ili početkom APRILA o.g.
3.Usvaja se inicijalni predlog za organizaciju WEB-inara i ovlašćuje se predsednik NA da nastavi razgovore i pregovore sa potencijalnim predavačima o uslovima i terminima održavanja. Zamisao je da predavanja budu BESPLATNA za članice Nacionalne asocijacija, a da se donese posebna odluka o ceni i načinu prijavljivanja za slušaoce koji nisu iz redova članica, sa mogućnošću omogućavanja prisutva uz pristupanje u člasntvo NA neposredno pre početka konkretnog WEBinara.
Predlog čini sastavni deo ovog zapisnika.
4.Nastaviti konsultacije u vezi sa dodatnom (ili posebnom) registracijom radi proširivanja EDUKATIVNIH PROGRAMA Nacionalne asocijacije, uključiv i angažovanje spoljnih saradnika za konsultacije sa novoosnovanom Agencijom i drugim nadležnim organima, sve do samog sprovodjenja u skladu sa odlukama UO.
5.Usvaja se predlog za dodatno angažovanje na izradi plana prezentacije i prisitva Nacionalne asocijacije na DRUŠTVENIM MREŽAMA, u čemu se stručna pomoć očekuje od kompanija KUEHNEA-NAGEL i TRANSAGENT
Ad.5.
Predsednik NA je članove UO izvestio i o temama i toku razgovora sa predstavnicima ministranstva finansija, pri čemu je istakao da je NA naišla na puno razumevanje u vezi sa inicijativama i predlozima za saradnju o ključnim pitanjima i o njihovoj implemantaciji.
Članovima UO je predočen pisani materijal o predlozima i o temama od značaja za NA-u o kojima su vodjeni razgovori. Materijal/dokument čini sastavni deo ovog Zapisnika.
Ad.6.
Predsednik NA je nakon postavljenog pitanja članovima i uz konstataciju da je tema bila otvorena do okončanja ove sednice, konstatovao da se osnažuje Odluka o usvajanju Izveštaja o radu za 2020.godinu i da se upućeuje na odlučivanje nadležnim telima i organima.
Ad.7.
Predsednik NA je nakon postavljenog pitanja članovima i uz konstataciju da je tema bila otvorena do okončanja ove sednice, konstatovao da se osnažuje Odluka o usvajanju Plana rada NA za 2021.godinu i da se upućeuje na odlučivanje nadležnim telima i organima NA.
Ad.8.
1. Potpredsednik UO, Goran Djordjevic je upoznao članove UO o razgovorima koji su u vezi sa istekom mandata članovima ODBORA i u okvirima njega formiranih SEKCIJA vodjeni u Privrednoj komori Srbije, kojom prilikom je naveo moguće scenarije odlučivanja i predloženih novih članova organa i tela PKS. UO predlaže svojim članicama, a koje su i članice Odbora za špediciju i logistika PKS da glasaju za produženje mandata, kako članicama koje su odlučile da i dalje budu u Odboru, tako i za predsednika Odbora Gorana Đorđevića.
2. Na osnovu odluke sa 111.sednice UO i dobijenih ovlašćenja, članovi Izvršnog odbora izvestili su OU da su sa predsednikom NA obavili razgovore u vezi sa izmenama i dopunama ugovora o angažovanju na navedenim poslovima u okviru NA, tze da je postignut dogovor o izmenama nadoknade, i to na 100.000 dinara NETO a počev od 01.01.2021.godine. UO je, shodno datom ovlašćenju i na osnovu izveštaja o uradjenom od strane Izvršnog odbora, jednoglasno doneo sledeću O D L U K U 1.Konstatuje se da je na osnovu dobijenog ovlašćenja IO obavio razgovore i dogovorio izmenjene uslove navedene u Ugovoru o dopunskom radu zaključenom sa Slavoljubom Jevtićem, te da su odobrene dogovorene izmene u delu koji se tiče ugovorene nadoknade za obavljeni rad, pri čemu se utvrdjuje, odnosno odobrava zaključenje Anexa odnosno izmena i dopuna sa novim iznosom nadoknade od 100.000 dinara NETO, sa primenom počev od. 01.01.2021.godine.
3. Imajući u vidu zastoje u pokušajima ostvarivanja kontakata sa nadležnim EU organima a u vezi sa apliciranjem za EU fondove, uzrokovane pandemijom COVID 19, UO je jednoglasno odlučio da ovlasti predsednika Na da u te svrhe pregovora sa mogućim saradnicima kojima su procedure i izvori informacija o fondovima dostupni. Odluka se odnosi i na pravna i na fizička lica, te o nađenom izvesti UO radi donošenja odluke.
4. Nastaviti aktivnosti na agitaciji za zakup BANERA tokom 2021.godine.
5. Problematiku odnosa kompanija koje obavljaju kurirsku delatnost (DHL, FeDEX itd.) prema ostalim “špediterima”, a o kojoj je bilo reči na 111.sednici UO, prebaciti na teren PKS, odnosno njenih organa i tela, sa konkretnim predlozima i detaljnim obrazloženjem.
6. Naredna sednica UO biće održana tokom MARTA 2021.godine.
7. Potvrduje se odluka o glavnoj temi (EDUKACIJA) i datumu održavanja naredne sednice SKUPŠTINE Nacionalne asocijacije, te o pripremama za izbore članova UO i eventualno nekih drugih.
Sednica je okončana u 13,00časova.
Zapisnik sačinio, | Predsednik NA, |
Veljko Premate | Slavoljub Jevtić |