Z A P I S N I K
Sa 53.sednice Upravnog odbora Nacionalne asocijacije špediterskih društava I agenata P.U. “Transport I logistika”,
održane dana 17.07.2013.godine u prostorijama kompanije “PRO-TEAM”, sa početkom u 15,30 časova.
Sednici prisustvuju: Slavoljub Jevtić, predsednik UO, Goran Djordjević, Zorica Katanić, Goran Zečević, Stevica Djurović, članovi UO, Lazarević Ljubomir, predsednik Skupštine I Veljko Premate, generalni sekretar.
Sednici, po posebnom pozivu, prisustvuje g-din Nenad Macura, predsednik Komisije za vanredne prevoze Nacionalne asocijacije.
Za sednicu je predložen I jednoglasno usvoje sledeći
DNEVNI RED
- Usvajanje zapisnika sa 52.sednice UO,
- Stanje finansija i analiza članstva,
- Finansiranje rada Udruženja – utvrdjivanje visine članarine, donacije, baneri….
- Nove akcije Udruženja i priprema za sednicu Upravnog odbora Privredne komore Medjunarodni transport i logistika ( Pravilnik o vanrednom prevozu i drugo ).
- Analiza rada carinskog savetnika
- Razno
Ad.1.
Zapisnik sa 52. Sednice UO usvojen je bez primedbi.
Ad.2.
Redovni izveštaj o stanju finansija I članstvu podneo je generalni sekretar.
Upravni odbor je informisan da su kompanije “FORŠPED” iz Beograda i “AKTIV 5”, takodje iz Beograda, potpisivanjem PRISTUPNICA zatražile prijem u članstvo Nacionalne asocijacije.
Na osnovu svega iznetog, Upravni odbor je jednoglasno doneo sledeću
O D L U K U
- Prihvata se Izveštaj o stanju članstva I finansija,
- Odobrava se prijem u članstvo Nacionalne asocijacije kompanija “FORŠPED” i “AKTIV 5”.
Ad.3.
Predsednik UO je istakao da je ovo već treća sednica na kojoj UO pokušava da iznadje racionalno I efikasno rešenje za finansiranje rada I programa Nacionalne asocijacije, uglavnom bez uspeha.
Budući da je intencija da se o ovako ozbiljnom pitanju rešava uz prisustvo svih članova I uz saglasnost kompanija sa većim brojem zaposlenih, predloženo je da se o ovoj tački dnevnog reda raspravalja I na sledećoj sednici, nakon čega je Upravni odbor jednoglasno doneo sledeću
O D L U K U
- O načinu finansiranja rada Nacionalne asocijacije otvoriti diskusiju I na sledećoj sednici UO,
- Članovima Upravnog odbora proslediti PLAN RADA za 2013.godinu, sa molbom da se o načinu naplate članarine I o predlozima za njen “varirajući” iznos posebno izjasne pre naredne sednice.
Ad.4.
Ova tačka dnevnog reda, odnosno razmatranje novousvojenog Pravilnika o vanrednom prevozu, bila je I “ključna” tema sednice.
Predsednik Komisije za vanredni prevoz Nacionalne asocijacije, gospodin Nenad Macura, je u vrlo iscrpnoj analizi Pravilnika ukazao na niz nepreciznosti, nedoslednosti, uslovne neprimenjivosti I pretpostavljene nezakonitosti kojima on vrvi, a sa posebnim osvrtom na okolnost da se od prethodnog Pravilnika, usvojenog pre tek 7 meseci, ovaj razlikuje ( osim drugih manjih tehničkih detalja) samo u tome što je odredbom člana 3. Stav 2. tačkama 1. I 2. PROPISANO koje uslove treba da ispunjava podnosilac zahteva za vanredni prevoz, odnosno ko može da obavlja vanredni prevoz, pri tome izričito propisujući VLASNIŠTVO NAD VOZILOM kao ključni uslov.
Pored svega navedenog, g-din Nenad Macura je Upravnom odboru dostavio I:
- ZAPISNIK sa hitnog sastanka Komisije za vanredni prevoz Nacionalne asocijacije,
- Tekstove Pravilnika o vanrednom prevozu,
- Izvode iz odabranih drugih propisa ( Obligacije, registracija I dr. ).
ZAPISNIK I DOKUMENTACIJA UZ PREDMET ČINE SASTAVNI DEO OVOG ZAPISNIKA.
Nakon vrlo duge diskusije u kojoj su učestvovali svi članovi UO, detaljnog razmatranja dostavljenih dokumenata I pregleda prethodne prepiske drugih strukovnih udruženja sa resornim ministarstvom, mnogih pitanja o detaljima postupka vanrednog prevoza I uporedjivanja sa propisima I praksom u EU I u zemljama u okruženju, Upravni odbor je konstatovao:
1.Da je članom 3. Stav 2. Tačk1. I 2. Pravilnika o vanrednom prevozu onemogućeno učešće u vanrednom prevozu svakome ko nije vlasnik vučnog ili priključnog sredstva sa kojime se obavlja vanredni prevoz, što nikada do sada nije bila praksa, ni u YU ni u Srbiji, a nije nigde ni u Evropi, čime je, ocenjuje se, bitno povredjeno pravo na obavljanje registrovane delatnosti špeditera, ali I drugih učesnika.
Posebno je indikativno što se uvodjenjem SVOJINE NAD SREDSTVIMA, kao KLJUČNOG uslova za obavljenje delatnosti, pretpostavka je, krše mnogi zakoni ove zemlje, što svakako treba proveriti podnošenjem zahteva za ocenu ustavnosti I zakonitosti, a suspendovani su pravo na rad, ugrožena egzistencija firmi I pojedinaca, naneta velika ekonomska šteta I povredjen poslovni I pravni status firmi koje ove poslove obavljaju po osnovu dugorošnih ugovora itditd.
2.Da je ovim ograničenjem, odnosno uvodjenjem zabrane za obavljanje delatnosti, prekršena odredba člana 115.stav 6. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, na koju se ministar poziva u preambuli propisa, u smislu da za takvo nešto nema ovlašćenja, odnosno da je donošenjem Pravilnika izašao izvan ovlašćenja koja mu je Zakon dao,
3-Da su posledice koje mogu, I već sutra će, nastupiti primenom ovog Pravilnika nesagledivo štetne po sam saobraćaj, po učesnike u njemu, a posebno po organizatore prevoza.
Na osnovu svega iznetog I zaključenog, Upravni odbor je jednoglasno doneo sledeću
O D L U K U
1.Pokrenuti inicijativu da se PRAVILNIK O VANREDNOM PREVOZU u najkraćem mogućem roku obustavi od primene I zatražiti da se, u posebnom postupku, izvrši njegova hitna izmena tako što bi se iz teksta IZBACILI član 3. Stav. 2, tačke 1. I 2. , čime bi na snazi ostala suština PRAVILNIKA iz decembra 2012.godine.
2. Privrednoj komori MEDJUNARODNI TRANSPORT I LOGISTIKA uputiti dopis sa zahtevom da se o ovoj materiji I odredbama PRAVILNIKA O VANREDNOM PREVOZU izjasni u najkraćem mogućem roku, uz predlog da se ovoj inicijativi pridruži, uz ocenu da brisanjem spornih odredbi prevoznici ne gube ništa a da bi njihovim ostankom špediteri izgubili puno a prevoznici ne bi dobili ništa.
3. Zatražiti od ministra saobraćaja da hitno primi na razgovor delegaciju Nacionalne asocijacije.
4. Tekst pisma ministru I Privrednoj komori sačiniće generalni sekretar I pre slanja ga usaglasiti sa predsednikom UO I predsednikom Komisije za vanredni prevoz, uz upoznavanje članova UO.
Ad.5.
Upravni odbor je razmorio efekte saradnje sa CARINSKIM SAVETNIKOM, g-dinom Vladimirom Štajnerom, I jednoglasno ocenio da je njegovim angažovanjem dobijen novi kvalitet, da je obim saradnje pogodjen I dovoljan I da sve ukazuje da saradnju po dogovorenim osnovama I prema usvojenom planu treba nastaviti nakon letnje pause, na osnovu čega je jednoglasno doeno sledeću
O D L U K U
- Zaključiti novi autorski ugovor sa g-dinom Vladimirom Štajnerom, sa početkom primene od 15.septembra 2013.godine, pod istim uslovima I u jednakom obimu.
- Zaduđuje se generalni sekretar za izvršenje ove odluke.
Ad.6.
Zorica Katanić je predložila da se zakaže sastanak kompanija zainteresovanih za problematiku kontejnerskog saobraćaja, po mogućstvu već naredne srede.
Spisak kompanij pripremiće predsednik UO a bliže odredjenje problematike Zorica Katanić, predsednica Komisije za rečni, pomorski I kontejnerski saobraćaj Nacionalne asocijacije.
Sednica UO je okončana u 17,15 časova.
Zapisnik sačinio Veljko Premate |
Predsednik UO Slavoljub Jevtić |