Poštovani,
Bićemo slobodni da vam se obratimo za pomoć tj.za savet a vezano za problematiku sa kojom smo se susreli prethodnih dana.
Dva tranzitna JCI upućenih sa CI ŠID na CI GRADINA evidentirano je kod UPRAVE CARINA kao „NERAZDU?ENI“.
Po saznanju da se roba nije „RAZDUŽILA“ na izlazu iz carinskog područja Republike Srbije, kontaktirali smo vozare koji su nam na naš zahtev dostavili deklaracije da je roba ocarinjena u Bugarskoj te da je ušla u Bugarsku na GP Kalotina(Gradina sa naše strane).
Od strane CI ŠID koja je i polazna CI poslata je urgencija na CI Gradina na koju je odgovoreno negativno,da bi nakon nekoliko dana sa CI Gradine stigle fotokopije car.dokumenata iz Bugarske da je roba uredno prijavljena u Bugarskoj na susednom graničnom prelazu(KALOTINA) te su isti dokumenti prosleđeni KOMISIJI ZA PREKRAŠAJE CARINARNICE NOVI SAD.
Komisija za prekršaje vodi prekršajni postupak protiv “XY”i odgovornog lica,umesto da prekrašjni postupak obustavi.
Predvidjena minimalna kazna s obzirom na vrednost robe je oko 220000 din.
Iz svega gore navedenog može se izvesti zaključak da je propust napravila UPRAVA CARINA tj carinski službenici na CI GRADINA koji nisu verifikovali istup vozila sa robom. Podatci o istupu vozila nekad kasne i po 20 dana i razumljivo je da se u tako velikom vremenskom roku neki od dokumenata mogu i zagubiti.
Besmisleno je da plaćamo kazne za ovakve propuste UPRAVE CARINA, te vam se obraćamo za pomoć.
Za sve dodatne informacije stojimo vam na raspolaganju.
Pitanje:
Pod 2 JCI u postupku tranzita od strane CI Šid strana roba upućena CI Gradina kao izlaznoj i kod iste nije razdužena. Carinarnica Novi Sad je pokrenula prekršajni postupak protiv špeditera. Obzirom da je od carinske službe Bugarske pribavljena deklaracija iz koje se vidi da je roba istupila iz Srbije preko graničnog prelaza Gradina i ocarinjena u Bugarskoj, da li špediter može biti oslobođen odgovornosti za prekršaj?
Odgovor:
Nažalost u konkretnom slučaju špediter će biti ovlašćen odgovornim i kažnjen za prekršaj iz člana 340 stav tačka 1 Carinskog zakona zato što nije dopremio robu nadležnom carinskom organu to jest što nije CI Gradina kao izlaznoj predao robu i JCI po kojima je roba upućena u postupku tranzita. Naime špediter je potpisujući JCI shodno članu 121 stav 1 Carinskog zakona preuzeo odgovornost da će roba u postupku tranzita biti predata odredišnoj carinarnici, a prema članu 120 Carinskog zakona postupak tranzita završava se predajom robe i tranzitnih dokumenata odredišnoj, tj izlaznoj carinarnici. Činjenica da postoji dokaz o tome da je roba isdtupila iz zemlje može samo kao olakšavajuća okolnost biti od uticaja prilikom odmeravanja visine novčane kazne i da ista eventualno bude izrečena u iznosu manjem od zakonom predviđenog minimuma navčane kazne za ovaj prekršaj.